Juoksutekniikka kuntoon

Juoksutekniikan parantamisen tulee perustua ominaisuuksien kehittämiseen ja kehonhallinnan korjaamiseen. Juoksutekniikan parantamisessa tulee keskittyä seuraaviin asioihin:

1. Juoksudrilleihin, joiden avulla voidaan parantaa heikkouksia, jotka johtavat huonoon juoksun tekniikan hallintaan

2. Keskivartalon hallinnan parantamiseen

3. Lonkan alueen liikkuvuuden parantamiseen, joka auttaa juoksun tekniikan oppimisessa

 

Helsingin Juoksijat järjestää jouksutekniikkaklinikoita. Yksilöllisen valmennuksen takaamiseksi harjoittelu tapahtuu pienryhmissä (maksimissaan viisi henkilöä). Harjoittelupaikat vaihtelevat, mutta ryhmä kokoontuu pääsääntöisesti Pirkkolan liikuntapuistossa tai Eläintarhan urheilukentällä. Ryhmä kokoontuu kerran viikossa yhteensä neljä kertaa. Harjoituksissa tehdään juoksutekniikkaa parantavia liikkuvuusharjoitteita, koordinaatioharjoituksia ja voimaharjoituksia.

Ensimmäisellä harjoituskerralla tehdään lyhyt liikkuvuus- ja koordinaatioharjoitus. Lisäksi jokaisen harjoittelijan juoksu kuvataan. Videokuvauksen avulla analysoimme yksilöllisesti juoksutekniikan kehitettävät osa-alueet. Juoksutekniikkaklinikka on suunnattu jo jonkin verran juosseille.

 

1. Harjoitus:

Alkuverryttely + liikkuvuusharjoitus + koordinaatioharjoitus + juoksun kuvaus

2. Harjoitus:

Alkuverryttely + koordinaatioharjoitus

3. Harjoitus:

Alkuverryttely + liikkuvuusharjoitus

4. Harjoitus

Lajinomainen voimaharjoitus

Ala- ja ylämäkijuoksutekniikka + juoksun kimmoisuusharjoitteet

Hinta 130 €/henkilö